www.alkoholpolitik.ch

Alkoholpolitik und Volksgesundheit

UK: Supermarket deals damaging alcohol brand building

Freitag 3. Dezember 2010 von htm

Cheap supermarket deals on alcohol are short-termist and damaging to alcohol brand building, while helping to reduce the value of Christmas to the alcohol industry.  That’s the view of research company Mintel as a new study showed that spending on alcohol in the fourth quarter declined from £11.5bn in 2009 (probably 2008, htm) to £10.4bn in 2009, costing the industry over a billion pounds in lost revenue. It forecasts a bigger drop this year…. (Source: Google Alcohol News, 12/03/10) morningadvertiser.co.uk, 12/03/10

Be Sociable, Share!

Dieser Beitrag wurde erstellt am Freitag 3. Dezember 2010 um 17:31 und abgelegt unter Advertising, Alcohol industry, Alcohol taxes, Allgemein, Global, Publications, Research, Social Costs, Statistics, Youth. Kommentare zu diesen Eintrag im RSS 2.0 Feed. Die Kommentare sind derzeit geschlossen, aber sie können einen Trackback auf Ihrer Seite einrichten.

Kommentare sind geschlossen.

Powered by Gb-rugs.com - Rugs & Carpets

Get Adobe Flash player