InternationalesTHE GLOBE 2/2003Inhaltsübersicht: - Drinking and driving in Europe - Hidden television advertising in the Netherlands - First the target was tobacco. Then burgers. So how has Big Alcohol stayed
out of the - Alcohol consumption and fatal accidents - Memory impairment after binge drinking - Study links early alcohol use and behaviour problems in young adulthood - Ireland to act on alcohol abuse - Slovenia's story - an eight years struggle for alcohol legislation - Youth see more TV commercials for beer than for sneakers, gum or jeans Homepage Internationales |
InhaltsverzeichnisEntwicklungen der schweizerischen Alkoholpolitik der letzten Jahre anhand von Leserbriefen Ihre Meinung interressiert uns Links zu Fachleuten und Institutionen Die Lobby-Arbeit der globalen Alkoholindustrie Dossiers: Suchtmittelwerbung; Alcopops; Absinth; WTO - GATS; Alkoholkonsum Jugendlicher; Alkohol und Verkehr / Drink Driving; Wein (Alkohol) sei (mässig genossen) gesund; Sport und Alkohol; Strukturelle Prävention; NPA (Nationales Programm Alkohol); botellón Projekt-Idee Project in English Herausgeber/Editor:Hermann T. Meyer, Projekte und Dienstleistungen, Lindenstr. 32, CH-8307
Effretikon, Switzerland, Copyright © 2001-2008: Hermann T. Meyer. Alle Rechte vorbehalten. Unsere eigenen Texte dürfen gerne unter Quellenangabe übernommen und weiterverbreitet werden. Fremde Texte entsprechen nicht unbedingt unserer eigenen Auffassung. All rights reserved. Our own texts may be copied and distributed with stating the source. Texts from other sources do not necessarily represent our views. Stand: 30.12.2008
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