Forschungsergebnisse / Research results

04.01.2006  (forsch92.htm)

 

Source/Quelle:

Join Together / Reuters/CNN.com / Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine, Vol. 160 No.1, Jan. 2006

Authors/Verfasser:

Leslie B. Snyder, PhD; Frances Fleming Milici, PhD; Michael Slater, PhD; Helen Sun, MA; Yuliya Strizhakova, 
PhD, Department of Communication Sciences, University of Connecticut 
and Colorado State University, USA

Theme/Thema:

Effects of Alcohol Advertising Exposure on Drinking Among Youth/ Einfluss der Alkoholreklame auf den Alkoholkonsum bei Jugendlichen

 

Link to  Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine, Vol. 160 No.1, Jan. 2006 (full text)

 

Link to Join Together, 1/03/06 (Abstract)

 

Link to Alcohol Policies Project (Comment)

 

The following links are a comment by David H. Jernigan regarding the above study.

 

Link to Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine, Vol. 160 No.1, Jan. 2006: Importance of Reducing
                 Youth Exposure to Alcohol Advertising

               
David H. Jernigan Arch Pediatr Adolesc Med. 2006;160:100-102.    EXTRACT | FULL TEXT (payable)

 

Link to Join Together, 1/03/06: New Research Underscores Need to Reduce Youth Exposure to Alcohol Ads
Press Release                                                    (Detailed abstract)
Center on Alcohol Marketing and Youth
Georgetown University, Health Policy Institute
3300 Whitehaven Street, N.W., Suite 5000
Washington, DC 20057-1485
www.camy.org

             

Join Together: "Young adults and teens increased their drinking by one percent for each alcohol ad they viewed each month, according to researchers from the University of Connecticut.

The study, which involved more than 1,800 subjects ages 15-26, also concluded that every dollar per-capita spent by alcohol companies on ads in a given market raised consumption by 3 percent.

The findings "contradict claims that advertising is unrelated to youth drinking amounts: that advertising at best causes brand switching, only affects those older than the legal drinking age or is effectively countered by current educational efforts," author Leslie Snyder wrote."

 

Deutsche Übersetzung von H.T. Meyer  

"Junge Erwachsene und Jugendliche steigerten ihren Alkoholkonsum um 1% pro Alkoholreklame, die sie jeden Monat sahen, gemäss Forschern der Universität von Connecticut, USA.

Die Studie, die mehr als 1800 Teilnehmer der Altersgruppe 15-26 umfasste, ergab auch, dass jeder Dollar pro Einwohner, der von Alkoholfirmen für Reklame in einem gegebenen Markt ausgegeben wurde, den Konsum um 3% erhöhte. 

Die Ergebnisse "widersprechen Behauptungen, dass die Werbung mit dem Alkoholkonsum der Jugendlichen nicht in Zusammenhang stehe: dass Reklame bestenfalls Markenwechsel verursache, beeinflusse nur jene über dem legalen Mindestalter oder sei erfolgreich durch laufende Aufklärungsbemühungen unwirksam gemacht," schrieb der Autor Leslie Snyder."

Kommentar: Diese breit abgestützte Studie wäre geeignet, unsern Parlamentariern nochmals zu zeigen, was sie mit ihrem Entscheid bei der Revision des Radio- und Fernsehgesetzes bewirken. 

 

  Kommentare, Registrierung erforderlich:

Limitations of Study on Alcohol Advertising Effects on Youth Drinking--Reply
Snyder, L. B., Slater, M.
Arch Pediatr Adolesc Med. 2006; 160:858-858.  FULL TEXT | PDF

Limitations of Study on Alcohol Advertising Effects on Youth Drinking
Smart, R.
Arch Pediatr Adolesc Med. 2006; 160:857-858.  FULL TEXT | PDF

Challenges to Study on Alcohol Advertising Effects on Youth Drinking
Schultz, D. E.
Arch Pediatr Adolesc Med. 2006; 160:857-857.  FULL TEXT | PDF

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Stand: 23.12.2008