Forschungsergebnisse / Research results

26.06.2005  (forsch66.htm)

Source/Quelle:

European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction, 2005, Lisbon

Authors/Verfasser:

Deborah Olszewski (EMCDDA), Seppala Pauliina (Finland), Anastasios Fotiou (Greece), Brigid Pike (Ireland), Sandra Leibrand (Ireland), Fernanda Feijao (Portugal); and Kajsa Mickelsson (Sweden) and Bernd Schaal (Germany)

Theme/Thema:

EMCDDA THEMATIC PAPERS — Youth media 
EMCDDA Thematische Broschüren - Jugend Medien

 

Cataloguing data:

Lisbon: European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction 2005 — 24 pp. — 21 x 29.7 cm

© European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction, 2005

Reproduction is authorised provided the source is acknowledged.


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Press release:

No 6 - 26 JUNE: INTERNATIONAL DAY AGAINST DRUGS

Youth media uncover emerging drug trends among young people

(23.6.2005 LISBON) For the magazine industry, young people represent big business. Editors and advertisers invest in research to know their readership intimately and they design their products to reflect the interests, lifestyles and fashions of their target audience.

Today, the EU drugs agency (EMCDDA) publishes a new paper on how the ‘youth media’ – youth, music and lifestyle magazines – can help detect, monitor and respond to emerging drug trends among young people.

Released to mark International day against drug abuse and illicit drug trafficking on 26 June, the paper looks at the youth media as a possible information source on new drug ‘fashions’ and explores their potential as a channel to prevent drug-related harm among young people.

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  Übersetzung H.T. Meyer

 

Pressemeldung:

 

© European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction, 2005

Reproduktion ist genehmigt vorausgesetzt die Quelle ist aufgeführt.

 

 

No. 6 - 26. Juni: Internationaler Tag gegen Drogen

 

Jugend Medien decken ansteigende Drogen Trends bei den Jungen auf.

 

(23.6.05 Lissabon) Für die Magazin-Industrie bedeuten junge Leute das grosse Geld. Herausgeber und Inserenten investieren in Untersuchungen um ihre Leser genau zu kennen und sie gestalten ihre Produkte so, dass sie die Interessen, Lebensstile und Modetrends ihres Zielpublikums reflektieren.

 

Heute publiziert die EU Drogen Agentur EMCDDA ein neues Papier darüber, wie die Jugend Medien - Jugend- Musik- und Lebensstil-Magazine helfen können, die ansteigenden Drogen Trends unter jungen Leuten herauszufinden, zu beobachten und zu beantworten.

 

Herausgegeben, um den Internationalen Tag gegen Drogenmissbrauch und illegalen Drogenhandel am 26. Juni zu propagieren, schaut das Papier auf die Jugend Medien als mögliche Informationsquelle in Bezug auf neue Drogen-Modetrends und untersucht ihr Potential als Kanal, um drogenbedingten Schäden bei Jugendlichen vorzubeugen.

 


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Stand: 23.12.2008