Forschungsergebnisse / Research results

21.03.2006  (forsc111.htm)

Source/Quelle:

Marin Institute Alcohol News, Weekly March 13-20; University of Washington

Authors/Verfasser:

Will Hollingworth, UW research assistant professor of radiology based at the HIPRC; Dr. Beth Ebel,  UW assistant professor of pediatrics; Carolyn McCarty, UW research assistant professor of pediatrics; Michelle Garrison, UW research consultant in pediatrics; Dr. Dimitri Christakis, UW associate professor of pediatrics; and Dr. Frederick Rivara, UW professor of pediatrics and adjunct professor of epidemiology.

Theme/Thema:

Prevention of Deaths From Harmful Drinking in the
United States: The Potential Effects of Tax Increases and
Advertising Bans on Young Drinkers
/ Den Todesfällen wegen schädlichem Alkoholkonsum in den USA vorbeugen: Die möglichen Auswirkungen von Steuererhöhungen und Werbeverboten auf junge Trinker


Link to uwnews.org (University of Washington)

 

Link to the study (pdf)

 

Tax increases, advertising bans may reduce harmful alcohol consumption among youth
University of Washington Newswire, WA, March 13, 2006

A ban on alcohol advertising and an increase in the alcohol tax were both found to be effective in reducing youthful drinking, according to research by investigators at the Harborview Injury Prevention & Research Center  and the University of Washington.

The researchers projected that an excise-tax increase of $1 per six pack of beer would reduce harmful drinking and prevent an estimated 1,490 alcohol-related deaths each year.

A complete ban on alcohol advertising would be more effective in reducing these deaths, with the researchers estimating 7,610 lives saved each year, equating to a 13.8 percent decrease in alcohol-related deaths.

Übersetzung  von H.T. Meyer

Steuererhöhungen, Werbeverbote können schädlichen Alkoholkonsum von Jugendlichen reduzieren

Ein Alkohol-Werbeverbot und eine Erhöhung der Alkoholsteuer wurden beide als wirkungsvoll befunden, um das Trinken Jugendlicher zu vermindern, gemäss einer Forschungsarbeit am Harborview Injury Prevention & Research Center  und an der  University of Washington.

Die Forscher folgerten, dass eine Alkoholsteuer-Erhöhung um 1$ pro Sechserpackung Bier das schädliche Trinken reduzieren und 1490 geschätzte alkoholbedingte Todesfälle pro Jahr verhindern würde.

Ein komplettes Werbeverbot würde noch effektiver sein, diese Todesfälle zu reduzieren. Die Forscher schätzen, dass 7610 Leben pro Jahr gerettet werden könnten, was einen Rückgang der alkoholbedingten Todesfälle um 13,8% bedeuten würde.


 

 

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Stand: 23.12.2008